Nya glasögon, fastingen, och pirrig mage!

Tjingeling!
 
Missade att blogga förra helgen och nu i veckan, tiden räckte minsann inte till!
Förra fredagen när jag slutade jobbet kom Daniel och Ronja och mötte mig, när vi kom hem frågade han om vi inte skulle ta och åka till Ullared på lördagen! <3

Så vi drog iväg tidigt på morgonen, handlade hela dagen lång och har nu köpt presenter till alla syskonbarnen som fyller under sommaren, kläder till oss båda, hundgrejer och massa annat skoj!
Ronja var nere hos Daniels föräldrar och härjade ute i deras trädgård hela dagen, så hon la sig och sov direkt när vi kom innanför dörren på kvällen, hon va knappt intresserad av vad vi hade i alla påsar!
Här är våra två välfyllda kundvagnar samt en hel hög med grejer vi köpt! :)
 
     
 
På söndagen var Daniel på vaktmöte och på eftermiddagen firade vi mina två kusiner och min moster som fyllt år!
Sen åkte Daniel till Norge för en ny arbetsvecka..
 
I veckan har jag varit in på hockeymöten inför kommande säsong, och ska snart börja planera för ett möte med tjejerna i laget.
I fredags hade jag semester igen :) Jag passade på att åka till min optiker i Karlstad och kollade synen. Så nu i helgen har jag gått runt och provat glasögon som jag lånade med mig hem. Han tyckte inte det var någon större förändring, men mina glasögon jag har idag är lite repiga, och skulle egentligen behöva bytas, så han tyckte vi skulle öka på styrkan lite om jag ville köpa nya.
Så nu tror jag att jag bestämt mig för dessa, någon som har några synpunkter? :)
 
 
I helgen har det varit Fastingen, Daniel jobbade både fredag och lördag.
I fredags åkte jag till Karlskoga på kvällen och träffade några från Fritidsledarlinjen, vi skulle ha en klassåterträff, men det kom inte så många. Grillade lite och umgicks.
Igår lördag var jag in till stan och träffade Charlotte som var hemma från Stockholm! Hade en härlig dag och kväll.
Idag har vi sovit länge, slappat mest hela dagen och gjort matlådor till Daniel, som borde ringa när som helst nu..
Blä va helgerna går fort, ändå va jag ledig i fredags! Imorgon är det måndag och dags för jobb igen. Efter jobbet ska jag åka över till Karlstad med glasögonen och förhoppningsvis har jag bestämt mig..
På tisdag har vi avslutning med alla barn på dagis, istället för planering på kvällen, så det blir en heldag med barnen istället!
På onsdag lär jag ha fullt upp med att packa iordning alla aloe vera saker, eftersom jag ska stå och sälja på Visnums-Kilsdagen :) Ska packa in bordet och alla saker, sen ska jag fixa allt själv på torsdagen, jisses! Är galet nervös!
Så det blir en kortvecka, jobbar måndag-onsdag, röd dag på torsdag och sen semester på fredag. För då tar Julia studenten! :)
 
Nej, nu ska vi göra oss klara för natten och vänta på att Daniel ringer. Godnatt!
 

Kommentera här: